Després d’una setmana molt ocupada, no hi ha res millor que marxar de cap de setmana a Roma. Anava amb dos nois que no hi havien estat mai, i encara que l’últim cop que jo vaig ser-hi fos quan tenia 16 anys, va ser divertit ser la guia per un cap de setmana. Trobareu aquí l’itinerari que vam fer:

Dormíem entre Campo de’ Fiori i Piazza Navona. Després de conèixer la nostra amfitriona d’Airbnb vam sortir per un barri ple de vida a prendre unes birres, hi havia molta gent fora dels bars bevent i fumant, suposo que l’agradable temperatura per ser Novembre ajudava.

Carrers de Roma Carrers de Roma I'm8hoursahead als carrers de Roma

Dia 1:

Piazza Navona

Vivint a 4 minuts de la plaça, va ser el primer lloc on vam anar, seient mentre bevíem el primer cafè del dia abans de continuar cap a Piazza di Spagna.

Plaça Navona Roma Plaça Navona Roma

Piazza di Spagna

Recordo la meva mare dient-me el primer cop que vaig anar a Roma – sempre has de pujar totes les escales per veure els teulats de tota la ciutat. Això és el que vam fer.

I'm8hoursahead a plaça Espanya Roma Terrats de Roma des de Plaça Espanya I'm8hoursahead i els terrats de Roma

Fontana Di Trevi

Caminant per Via del Corso vam anar a parar a la Fontana Di Trevi, que sempre està plena de gent i al ser un lloc més aviat acotat, es nota molt l’aglomeració de gent. Vam tirar la moneda, la llegenda diu que si ho fas garantiràs la teva tornada a la ciutat en algun moment de la teva vida.

Fontana di Trevi I'm8hoursahead a la Fontana di Trevi

Pantheon

Després ens vam dirigir al Pantheon situat a la Piazza della Rotonda. Era gairebé fosc i després de veure tot l’edifici i la cúpula vam sortir a fora on un músic de carrer amb una guitarra havia reunit un gran nombre de gent i ens vam quedar allà durant una estona cantant i aplaudint.

Panteó de Roma Panteó de Romacantant davant del Panteó de Roma

Nit al Trastevere

Creuant el riu es trobem el barri del Trastevere. La seva plaça principal es Piazza Santa Maria in Trastevere. Un restaurant on seure a sopar (amb pasta i pizza, per suposat) i just després ens vam decidir per provar una altra cosa per la que el barri és conegut: xupitos de xocolata. El xupito te’l serveixen en un got de xocolata i porta crema per sobre, per tant t’ho poses tot a la boca amb el licor a dins. Estava boníssim!

Xupitos de xocolata al Trastevere Xupitos de xocolata al Trastevere

Dia 2:

Piazza Venezia

Un dels centres neuràlgics de la ciutat, vam caminar al voltant de la plaça i de l’Altare della Patria, part del monument del primer rei d’Itàlia, Vittorio Emanuele II.

Plaça Venècia Roma Plaça Venècia Roma Plaça Venècia Roma

Foro Romano i mercat de Trajan

Als dos costats de Via dei Fori Imperiali en direcció al Colosseum podem trobar diferents àrees amb ruïnes. A l’esquerra Trajan’s market, es creu que és el centre comercial més vell del món. A la dreta el Foro di Cesare i més avall en direcció al Colosseum, el Foro Romano.

Foro romano Roma Mercat de Trajan Roma Foro Romano a Roma Foro Romano a Roma I'm8hoursahead Foro Romano a Roma

Colosseum

Una de les noves Set Meravelles del Món, el Colosseum és un edifici imponent al mig de la ciutat. Vam fer la meitat d’un tour per dins, i dic la meitat perquè volíem saltar-nos les cues d’entrada i després d’escoltar una estona vam decidir passejar per dins al nostre aire. Des d’un dels costats es pot veure l’arc de Constantine, on molts turistes es fan la foto amb l’arc i el Colosseum al fons.

Colosseu de Roma Colosseu de Roma Colosseu a Roma Colosseu a Roma Colosseu a Roma Arc de Constantí Roma Colosseu a Roma Colosseu a Roma Colosseu a Roma

San Pietro in Vincoli

No teniem planejat anar-hi. Parant a dinar al costat del Colosseum, la cambrera ens hjo va recomanar. Com estava aprop, vam decidir anar-hi.

img_7285 img_7287

Bone church – Capuchin Crypt

Els nois havien llegit sobre aquesta cripta plena d’ossos, així que vam caminar fins allà. Una de les meves coses preferides a fer és caminar llargues distàncies fora del radi de llocs turístics, i conèixer més la ciutat. No estava permès fer fotografies a dintre, així que si teniu curiositat hi haureu d’anar vosaltres mateixos!

La Montecarlo

Vam acabar el cap de setmana sopant a un restaurant recomanat no només per amics sinó també per TripAdvisor. Fan pasta i pista a un altre nivell, tot súper bo.

Pizza i pasta al restaurant La Montecarlo Pizza i pasta al restaurant La Montecarlo