Viena és una ciutat imperial preciosa i ideal per una escapada de cap de setmana. La ciutat europea és la capital d’Àustria.

Durant un cap de setmana de Novembre, en plena temporada de nadal, em vaig escapar i aquest és l’itinerari de Viena per un cap de setmana que et recomano fer, dia a dia.

Itinerari de Viena per un cap de setmana

DIA 1

Arriba a la ciutat i vés al teu allotjament per instalar-te. Descansa o surt a sopar per la zona.

DIA 2

El primer que vam visitar al costat del nostre Airbnb era el mercat del dissabte a Naschmarkt. la majoria dels edificis són impressionants, encara que no siguin turístics. Passejar per Viena em va encantar des del primer moment.

La primera vista de Hundertwasserhaus em va deixar allà plantada durant una estona, apreciant l’edifici més curiós que he vist mai. Formes, colors i columnes geomètriques. Afegint-nos al grup de gent admirant l’edifici des de tots els angles, vam aprofitar l’estona per mirar-nos l’edifici. M’hagués agradat veure l’edifici des d’un punt més elevat, però les vistes des del terra eren increïbles i definitivament és l’edifici més singular que he vist.

Itinerari de Viena per un cap de setmana

Vam anar amb metro fins a Vienna Prater, un parc d’atraccions amb aparença antiga. Decidint que la noria gegant (Wiener Riesenrad) semblava avorrida vam decidir mirar la ciutat des de Prater Turm. És una atracció que gira a l’aire durant 5 minuts.

Vam seguir amb la Stephansdom cathedral i un altre mercat de nadal a la plaça del voltant. Aquest va ser el primer que vam veure durant el cap de setmana, i la veritat, no sabíem que en veuríem molts més. Després vam anar cap al Peterskirche i la Pestsäule column, al mig del carrer comercial ple de botigues.

Caminant per Universigätsring es veia una pista de gel. Amb la il.lusió de nens que mai han patinat en un mercat d’hivern, vam fer una petita parada per un gofre de xocolata i després vam llogar patins i una taquilla per deixar abrics i bolso. Tot l’edifici de Rathaus (l’ajuntament) estava il·luminat. El mercat i i la pista de gel estan al davant, les vistes quedaven molt boniques.

Després del patinatge vam caminar fins al barri dels museus on hi havia evidentment un altre mercat de nadal.

1. Hundertwasserhaus
  2. Vienna Prater i la noria (Wiener Riesenrad)
  3. Catedral de St. Stephen’s i mercat de nadal
  4. Dinar
  5. Esglèsia de St. Peter’s (Peterskirche) – Peterskirche – Plague Column (Pestsäule) (potser tinc alguna foto del carrer on es veu?)
  6. Imperial palace/ Hofburg palace
  7. Austrian Parliament building
  8. New City Hall (Rathaus), pista de gel i mercat de nadal
  9. Barri dels museus

DIA 3

La primera parada va ser Belvedere Palace, tot i que ja haviem vist dos mercats de nadal. Allà vam veure un altre mercat de nadal i vam caminar pels jardins.

Itinerari de Viena per un cap de setmana

El millor del dia va ser anar a un concert al palau de Schonburnn. Les visites del palau acaben a les 5 de la tarda, però hi havia un mercat de nadal per fora. Ja era fosc i hi havia una coral cantant cançons sota un arbre de nadal enorme. Després, com el concert era “millor cadira qui arribi més d’hora” vam anar entrant. Al final, per arribar a l’habitació de la reina si que vam veure part del palau. Estàvem a la quarta fila, a uns dos metres dels músics.

1. Esglèsia de St. Charles’s (Karlskirche)
  2. Belvedere Palace (Belvedere Schloss)