Amb només un dia planejat a Bosnia i Hercegovina i la referència d’una de les meves millors amigues per allotjar-nos a Taso’s guesthouse i fer el tour per Hercegovina, no vaig tenir gaire poder de decisió sobre el dia. Això és el que jo dic confiança cega.

I la veritat sigui dita, no crec que hagués pogut tenir un dia millor: ple d’història sense ser avorrit, visites increïbles i caminates caloroses per acabar al lloc més bonic que he pogut veure mai. No em creieu? Seguiu llegint.

Descobrint Hercegovina
Blagaj

Taso és el propietari de Taso’s guesthouse a Mostar. Gairebé cada dia té una excursió per la regió d’Hercegovina (la part del sud del país). Tot va començar amb un esmorzar tradicional: Burek i iogurt líquid. El Burek està fet de pasta de full enrotllada que té a dins carn picada o formatge. Vam menjar-ne un de cada. No cal dir que va ser una mica massa menjar, però estava molt bo. El meu preferit va ser el de carn però tothom que ens acompanyava va dir que el de formatge era millor.

esmorzar tradicional d'Hercegovina: iogurt líquid i Burek

Només unes quantes passes del restaurant i vam trobar Blagaj, una casa sobre el riu que data del segle XV.

Blagaj Blagaj Blagaj BlagajBlagaj

Pocitelj

Al ritme de “disko boy” en Taso va fer que un grup de desconeguts cantessin al cotxe. És una cançó que s’enganxa bastant. Vam arribar a la ciutat medieval de Pocitelj. La vegetació, fent de les vistes des de la torre les millors, envolta les cases de pedra.

ciutat medieval de Pocitelj ciutat medieval de Pocitelj ciutat medieval de Pocitelj torre de Pocitelj vistes des de la torre de Pocitelj

Cascades Kravica

Quan l’entusiasme pel dia estava al punt més àlgid i estàvem bastant convençuts que no podia millorar en l’última parada del dia, vaig veure les cascades Kravica. Estic segura que tots heu vist llistes de “llocs que has de visitar abans de morir”. Algun cop heu llegit sobre les cascades Kravica? Amb una cascada de 25m d’altura, situats en un circ de la muntanya ho fa un lloc ideal per a banyar-se i gaudir del sol en aquesta maravella de la naturalesa.

Cascades Kravica Cascades Kravica Cascades Kravica Cascades Kravica

No us penseu que no hi havia gent allà. La majoria de la gent estava als restaurants que hi ha als dos costats, i només un quart d’ells es banyaven. L’aigua estava freda però era genial pujar roques i trobar cascades i piscines naturals creades per l’aigua. Ens hi vam quedar durant tres hores: explorant, nedant i fent fotos (perquè no tenia la meva GoPro al viatge, encara m’ho pregunto). Quan ja estàvem cansats i preparats per una migdiada, una plata de carn a la brasa amb Cevapi va arribar a la nostra taula. La millor manera de renovar energia.

Encara que la majoria de nosaltres va dormir al cotxe mentre tornàvem, el Taso ens va despertar per una última sorpresa abans de tornar. Vam veure l’hangar d’avions “secret” situat sota una muntanya. Vam poder caminar per dins i explorar les diferents habitacions, i sortir per l’altre costat.

hangar d'avions dins d'una muntanya

Un Cevapi més per sopar (sí, ja ho sé, però és molt bo!) i el dia ja s’havia acabat.

L’excursió costa 30€ per persona i la recomano totalment. El Taso és not el típic guia, sap tot el que vulgueu i més i farà el vostre dia inoblidable!

Excursió a Hercegovina

***Exempció de responsabilitat: No guanyo cap comissió per la recomanació d’aquest tour i només ho faig per la increïble experiència que vaig tenir. Com sempre, el contingut del blog ve d’experiència personal i sempre dono la meva opinió sincera***