Després de descobrir Ljubljana i passar un parell de dies al llac Bohinj i al llac Bled vam dirigir-nos a les muntanyes. Ens vam allotjar en una granja encantadora i va ser el nostre punt de partida per explorar les majestuoses muntanyes.  El primer que em va cridar l’atenció van ser les flors. N’hi havia a tot arreu: a les finestres, als balcons i a les entrades de totes les cases. El dia va començar a la Vall de Logar o Logarska Dolina, i va seguir conduint per la carretera panoràmica de Solcava.

casa de Solcava

Logarska Dolina

Logarska Dolina és una vall envoltada pels Alps Kamnik. És una àrea protegida i hi ha diverses granges que ofereixen allotjament i menjar. També hi ha vàries atraccions naturals. L’entrada a la vall et captiva amb les majestuoses vistes que ofereix. Vam pagar 7€ per entrar (hi ha diferents preus segons el vehicle. Pots mirar aquí per les últimes tarifes) i vam començar a conduir sense pressa. La carretera va pujant amb algunes curves cap amunt. El paisatge comença pla, amb arbres i camps a cada costat de la carretera mentre les espectaculars muntanyes creen un circ que es pot veure mentre vas pujant.

entrada a Logarska Dolina entrada a Logarska Dolina

Després de consultar el tríptic informatiu que et donen a l’entrar, vam decidir anar a la Slap Rinka. Té una caiguda d’aigua de 105 m i això la converteix en la segona cascada més alta d’Eslovènia. El camí per arribar-hi és bastant accessible, tot i que s’ha de tenir un mínim de forma física per poder caminar el desnivell i les roques soltes del camí. Es tarden uns 15 minuts fins a arribar-hi i les vistes són espectaculars. Depenent de com bufa el vent, pot ser que part de l’aigua vaporitzada et caigui a sobre et mulli si t’acostes prou.

Cascada Rinka Cascada Rinka

Vam seguir caminant per un camí que s’endinsava al bosc, i després vam conduir per tota la vall. És impressionant conduir entre arbres a cada costat altíssims que només et deixen veure el cel. Vam travessar àrees verdes i camps tota l’estona.

vistes de les muntanyes de Logarska Dolina vistes de les muntanyes de Logarska Dolina

Carretera Panoràmica de Solcava

La carretera panoràmica és una carretera escènica de la muntanya amb diferents punts d’interès al llarg dels seus 37km. Els punts d’interès són granges situades ben amunt a les muntanyes amb vistes que et deixen sense alè, miradors a les curves i altres com coves o esglésies. Com pots veure al mapa, hi ha 3 rutes diferents que pots triar depenent de quin vehicle tinguis i del temps disponible.

mapa de la carretera panoràmica de Solcava

Nosaltres vam decidir conduir la verda i blava.

vistes de la carretera panoràmica de Solcava vistes de la carretera panoràmica de Solcava vistes de la carretera panoràmica de Solcava vistes de la carretera panoràmica de Solcava vistes de la carretera panoràmica de Solcava Esglèsia de Solcava

El que volíem era veure les vistes i conduir, però tot i així vam acabar fent parades molt ràpides a molts dels punts – només per veure-ho tot! La sensació d’estar a dalt d’una muntanya és poderosa. Vam parar en una d’aquestes granges per dinar, i vam menjar una sopa de vegetals que tenia “dumplings de carn” a dins, i un pastís de gerd que no tenia gens de sucre. Estava boníssim!

Menjar típic Eslovè vistes de la carretera panoràmica de Solcava cova de Lamotje gorge

Mentre conduíem la ruta blava, vam decidir creuar el Pavlic Pass. El Pavlic Pass és un port de muntanya que porta des d’Eslovènia fins a Àustria. Va ser una volta curta i les vistes per variar també ens van encantar. Vam anar i tornar per la mateixa carretera, només creuant uns 10m cap a Àustria.

Heu fet aquesta ruta per carretera algun cop? Quina és la vostra ruta preferida per conduir?

[columns] [span6]

La vall més bonica d'Eslovènia