Actualitzat Agost 2021

Al mig de la comarca de la Noguera, entre muntanyes, podem trobar unes basses d’aigua cristal·lina (i gelada!) que semblen tretes d’una postal d’una illa càlida.

És un lloc on anar a passar tot un dia amb amics o família. No oblidis l’aigua i un pícnic per dinar! Vols saber com arribar a les basses d’aigua del riu Rialb? Segueix llegint.

Basses d’aigua del riu Rialb

Aquest és el nom amb què la gent de la comarca (i poc a poc es va estenent) coneixem aquest lloc màgic. També li diem basses de la Baronia de Rialb.

Aquestes basses es troben a un punt estret del riu Rialb durant el seu pas pel municipi de la Baronia de Rialb. L’indret també és conegut per fer barranquisme i arribar al Forat del Bulli.

Basses d'aigua del riu Rialb: la guia completa

Com arribar a les basses d’aigua del riu Rialb

Les dos localitats grans que queden a prop del riu són Artesa de Segre i Ponts. Explicaré l’itinerari des dels dos llocs. El temps que es triga conduint des de Barcelona és aproximadament 1h 40min.

Artesa de Segre fins a bifurcació cap a St. Cristòfol de la Donzell

Surt d’Artesa en direcció a Tremp. A l’alçada de Folquer gira a la dreta cap a la carretera C-1412b. Condueix la carretera fins a veure el senyal cap a St. Cristòfol de la Donzell. La bifurcació quasi no es veu venint des d’Artesa, així que hauràs d’estar atent, és una corba tancada cap a l’esquerra.

De Ponts fins a bifurcació cap a St. Cristòfol de la Donzell

Condueix per la C-1412b fins a la bifurcació a mà dreta cap a St. Cristòfol de la Donzell.

Des de la bifurcació fins a les basses d’aigua del riu Rialb

Al girar veuràs un senyal on posa “Riu Rialb 4,8 km”. Condueix fins a passar la Masia Perdigués a mà esquerra en una curva, mentre la carretera té pendent de baixada. Arribaràs a una intersecció on pots anar a la dreta o bé la esquerra. Veuràs l’indicador de “Riu de Rialb a 1,8 km” girant a l’esquerra. La carretera és asfaltada tota l’estona, no agafis cap dels camins que van cap a granges o camps. Al costat de la carretera veuràs una casa “La casa dels peixos” una piscifactoria.

Deixa-la enrere i segueix sense desviar-te de la carretera asfaltada. Al cap d’una estona veuràs una altra intersecció amb un camí cap amunt i un cap avall. Agafa el que va cap amunt/esquerra.

Al cap de pocs metres hi ha una altra intersecció, aquí deixarem la carretera asfaltada “principal” que seguíem, per anar recte cap al forat del bulli.

Els senyals ja diuen “Forat Del Bulli” aquí, així que només heu de seguir conduint per la carretera, que és majoritàriament asfaltada, però hi ha trams de terra. Al cap d’uns quants minuts de conducció veuràs una intersecció, queda’t a la carretera principal per la que venies.

Aviat veuràs senyals de “Punt d’aigua”, ja hi ha llocs on pots parar i banyar-te. Per anar al lloc més espectacular (segons la meva opinió), continua conduint una mica més.

Hi ha un moment que passes per sobre d’un pont (encara asfaltat) i just després del pont la carretera té un gir cap a mà esquerra amb pujada important. Veuràs que hi ha espais just abans del pont i a la pujada, per aparcar als costats. Aquí pots deixar el cotxe.

Basses d'aigua del riu Rialb: la guia completa

Com visitar les basses del riu Rialb

Al llarg del riu hi ha un parell d’indrets on es pot aparcar el cotxe per anar a l’aigua i gaudir de les piscines naturals. L’aigua junt amb la calç, formen unes basses amb un terra de color beix amb aigua cristal·lina i turquesa.

Al llarg del riu hi ha zones per aparcar i des del Juliol del 2021 la baronia de Rialb ha implantat un servei de pàrquing amb zones de pàrquing de pagament i limitades.

El destí és un lloc genial per a passar un dia d’estiu i refrescar-se quan fa calor. Les basses que hi ha a la zona són l’entreteniment perfecte per anar-hi amb família, amics o parella.

També pots caminar riu amunt per anar a fer el Forat del Bulli, tot i que has de portar equip adequat.

Basses d'aigua del riu Rialb: la guia completa

Hi ha dues opcions per a baixar a l’aigua:

• Seguint el camí: a mà dreta del pont veuràs un camí que va a les granges. Camina’l uns 500 m pel costat de la dreta, fins que vegis un petit camí d’excursionista que baixa cap avall. Segueix-lo fins arribar al paradís d’aigua gelada
  • Just sota el pont neix el riu sec (no l’he vist mai amb aigua) però es pot anar seguint tant de pujada com de baixada fins arribar a l’aigua

Agafant els dos camins tardaràs entre 10 i 15 minuts.

Basses d'aigua del riu Rialb: guia completa
Ara que ja has arribat a les basses d’aigua del riu Rialb només et queda gaudir de la natura i passar unes hores agradables.

Quant costa anar a les basses d’aigua del riu Rialb?

L’entrada del pàrquing des de Juliol 2021 és de 20€ per cotxe, amb alguns dies que puja fins a 40€. Hi han opcions d’agafar un abonament de temporada.

De moment només es pot pagar in situ a l’arribar, al futur hi haurà un sistema online. Pots trobar més informació aquí.

T’han servit les meves indicacions? Deixa’m un comentari!

Basses d'aigua del riu Rialb guia completa