Ljubljana és la capital d’Eslovènia i també la seva ciutat més gran. Està al centre del país.Quan el bus de Venècia va arribar a les 2:30 de la matinada a l’estació, vam caminar cap a l’Hostel Tresor. Durant la nostra caminada curta ja vaig decidir que m’encantava la ciutat. L’ambient (molt tranquil a la nit) i l’arquitectura ja em van captivar.

Després de 6 hores dormint ja estàvem preparats per explorar la ciutat. El primer que vam fer va ser preguntar-li a la recepcionista de l’hostal sobre coses que havíem de saber abans de començar a moure’ns.

3 FETS QUE CAL SABER SOBRE LJUBLJANA

1. La van nombrar Capital verda europea al 2016. Hi ha aigua potable a tota la ciutat, i les fonts del carrer són perfectes per reomplir la cantimplora i no gastar diners i plàstic en una ampolla nova cada vegada. Al costat del riu i de la part antiga, la ciutat és peatonal. Els cotxes no estan permesos i fa més fàcil fer un cafè al costat del riu. El transport públic et porta a qualsevol lloc de la ciutat. També és la primera ciutat europea en estar al programa “zero waste” (zero deixalles). L’any 2016 va tenir un 63% de matèries separades per reciclatge. La ciutat compta amb parcs i zones verdes a tot arreu.

Vistes de Ljubljana

2. Ljubljana també va ser premiada al 2015 amb el premi a la destinació en els Tourism for Tomorrow pel seu turisme sostenible.

3. Ljubljana és coneguda pels seus dracs. Els podem trobar al pont del drac i al castell, entre altres llocs de la ciutat i el país. La llegenda del fundador de Ljubljana parla de Jason, un heroi grec. Ell va robar la flota daurada al rei del Mar Negre. En Jason navegava amb un grup anomenat els Argonautes. De fet, la llegenda es diu “Jason i els Argonautes”. Estaven navegant pel riu Ljubljanica (que passa pel mig de la ciutat) i van decidir acampar-hi al costat del perquè era hivern. Anaven a continuar el seu camí desmuntant la barca i carregant-la fins al Mar Adriàtic per poder tornar a Grècia. Un dia, quan el seu poble ja estava construït al costat del riu, un drac va sortir de l’aigua escopint foc. Va matar a molta gent però al final en Jason el va derrotar. Es suposa que Jason va ser el primer ciutadà de Ljubljana. La llegenda local diu que cada vegada que una verge creua el pont del Drac, els 4 dracs que hi ha, mouen la cua.

Drac del pont del drac a Ljubljana
LLOCS PER VEURE A LJUBLJANA

Vam començar el dia caminant per Prešernov trg, la plaça principal, i vam seguir cap al centre històric. El pont triple és una de les atraccions principals de la ciutat i connecta la plaça principal amb el centre històric i el mercat. Tot el centre històric és peatonal.

pont triple Ljubljana Prešernov trg Prešernov trg

centre històric de Ljubljana centre històric de Ljubljana centre històric de Ljubljana centre històric de Ljubljana centre històric de Ljubljana centre històric de Ljubljana Pont triple cap al centre històric

Vam caminar cap al castell, el carrer és bastant empinat però per sort és curt. Un cop vam arribar a dalt vam descobrir el castell. L’entrada és gratuïta per una gran zona però hi ha una entrada de 7,5€ per adult per tenir accés a tot arreu. Hi ha l’opció de pujar amb funicular pels que no vulguin pujar caminant.

Pujada al Castell de LjubljanaCastell de Ljubljana Castell de LjubljanaCastell de Ljubljana

Des del castell es pot veure tota la ciutat. Com a primer mirador del dia es veia espectacular. Tenies la sensació que la ciutat havia estat construïda a dins del bosc.

Vistes de Ljubljana des del castell

Vam passejar de baixada cap al centre de la ciutat i vam visitar el mercat central. Després, sense haver caminat més de 15 minuts vam arribar al Parc Tivoli. El parc és preciós. Té ombres d’arbre que et conviden i bancs a tot arreu. És el lloc perfecte per llegir un llibre o, en el meu cas, planejar què visitar després.

Mercat central Ljubljana

Després de descansar i una parada tècnica al “Beer garden” vam anar a un dels punts més alts de la ciutat, un gratacel que es diu Neboticcnik. Un beure amb vistes espectaculars admirant, un altre cop, la ciutat des de dalt. Aquest cop teníem vistes del castell.

vistes des d'un rascacel a Ljubljana vistes des d'un rascacel a Ljubljana

Més tard vam passejar pel costat del riu creuant el pont del Drac i el pont del Carnicer.

Pont del drac Ljubljana Pont del drac Ljubljana

Heu visitat la preciosa ciutat de Ljubljana? Compartiu les vostres experiències amb mi!