Preparar un itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte és possible sense l’ajuda d’una agència de viatges. Els dos són països grans i les distàncies entre les atraccions són llargues però després de fer recerca sobre hotels, activitats i els dies que tenia disponibles, vaig crear un recorregut de 10 dies.

Durant l’organització del viatge el punt més important era reduir els punts a visitar i crear una ruta basada amb els dies que tenia, considerant les distàncies i les despeses.

itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte

Fets ràpids a considerar abans de començar a planejar:

• País d’entrada i visats. Vam volar a Ruanda per creuar cap a Uganda i després tornar a Ruanda. Vam obtindré la visa per East Africa que et permet entrades múltiples, i omple una pàgina sencera del passaport.
  • Què voleu visitar? Nosaltres volíem veure els goril·les i els llacs. Si voleu veure també els ximpanzés haureu d’anar al nord d’Uganda.
  • Tingueu en compte que fins i tot els hostals són cars en algunes zones, i que no n’hi ha a tot arreu. La mitjana del preu per nit era de 150 USD per dues persones.
  • Els dos països són molt segurs. Demanàvem al lodge i conductors si l’àrea era segura per caminar i vam poder moure’ns sense problemes.
  • És possible llogar un cotxe, però les carreteres tenen bonys i algunes no apareixen al GPS. És millor tenir un mapa imprès, dels de tota la vida.
  • Què no us podeu perdre a Uganda: veure els goril·les i el llac Mutanda.
  • Què no us podeu perdre a Ruanda: Kigali, els goril·les, el llac Kivu.
  • El temps durant tot l’any és agradable amb temperatures entre els 20 i els 27 graus centígrads. Les pluges són entre Octubre i Novembre i entre Abril i Maig. Els dos països estan a prop de l’equador i normalment és un clima humit.
  • Hi ha risc alt de malària així que el tractament preventiu de malària s’ha de considerar!

itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte

Com preparar l’itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte

Dia 1. Kigali a Bwindi per carretera

Si el teu focus són els goril·les i llacs d’Uganda és més pràctic volar a Ruanda perquè queda més a prop de la zona. Vam aterrar a les 6 a.m. i teníem un trasllat privat esperant-nos. La conducció fins Uganda dura unes 5 h i és tot asfaltat excepte al final, quan és carretera de grava amb bastants bonys. Es necessita un 4×4.

Vam dormir a Bwindi Backpackers. A l’arribar ens va sorprendre l’habitació que ens van assignar, millor que la reservada l’habitació i el menjar estava molt bo. El lodge té vistes al bosc de Bwindi National Park, espectacular!.

Dia 2: Excursió a una cascada a Bwindi

Hi havia diferents activitats que es podien contractar al lodge, però totes s’havien de pagar. Em va sorprendre veure que totes s’han de fer amb un guia (perquè sempre vaig d’excursió sola). També és obligatori portar un guarda armat per les possibles trobades amb elefants del bosc o altra vida salvatge. Els preus anaven des dels 15 USD per persona fins als 60 USD.

Vam decidir fer una excursió d’unes 3 h-4 h per anar a veure una cascada. El primer consell que tinc per vosaltres: si que necessiteu el pal de caminar. El terra és de terra mullada i rellisca, de fet el pal em va salvar de menjar-me el terra un parell de cops!. L’excursió va estar molt bé, paisatges espectaculars mentre passàvem per comunitats locals, camps plantats i jungla.

Quan estàvem veient la cascada per primer cop vaig entendre perquè necessitàvem un guia. No haguéssim trobat la cascada nosaltres sols segur. La cascada té uns 4 o 5 metres d’alt però no et podies banyar a l’aigua perquè estava contaminada. Va ser una bona activitat per omplir el nostre dia i conèixer el país.

Bwindi excursió a una cascada Bwindi excursió a una cascada

Ens vam sentir molt segurs al país. Els nens dels petits pobles ens cridaven Mzungu que és la paraula que utilitzen a la zona dels grans llacs d’Àfrica per referir-se a les persones blanques. Em va semblar una paraula molt graciosa.

Vam veure 5 camaleons durant la excursió, tot i que hi ha una activitat específica per anar a buscar-los per la selva, de tornada i anada els guies ens els van assenyalar, i no els haguéssim vist mai sols! Realment el seu sistema de camuflatge és total!

Buscant camaleons a la selva de Bwindi

Dia 3: Millor dia de la meva vida: excursió amb goril·les

Com he mencionat al meu post sobre l’excursió amb goril·les d’Uganda, el permís s’ha de recollir físicament a Kampala. Assegureu-vos que el lodge on us quedeu, l’ha recollit per vosaltres.

Fer aquesta excursió és una de les experiències de vida salvatge més espectacular que he tingut. Et deixa sense paraules. I ho faria un altre cop sense pensar-ho. El permís és de 600 USD per persona al 2018, però contribueix a la conservació de l’hàbitat dels animals.

l’itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte

LLEGEIX A CONTINUACIÓ: 7 coses que ningú et diu sobre l’excursió amb goril·les a Uganda

Allotjament a Mutanda Lake Resort. El lodge està a la vora del llac Mutanda i té vistes increïbles. Podeu llegir la ressenya de l’estada aquí.

Dia 4: Gaudint el llac Mutanda

Aquí totes les activitats eren de pagament també. Vam caminar uns 40 minuts fins a un altre lodge amb vistes sobre el llac, Chameleon Lodge, per anar a prendre alguna cosa i al tornar vam llogar una canoa per donar una volta a la illa de davant del lodge i vam acabar el dia amb un creuer pel llac durant la posta del sol.

descansant al llac Mutanda descansant al llac Mutanda descansant al llac Mutanda

Si tens un cotxe podras conduir més pels voltants, ens vam trobar que havíem de fiar-nos de poder caminar per fer alguna cosa o contractar una activitat. És un ambient relaxat i un bon llibre serà el teu aliat abans del sopar, que no falti al teu equipatge!

Day 5: llac Bunyonyi

Teníem un altre trasllat fins a llac Bunyonyi, unes 2 h 30’. El dia va passar mentre gaudíem de les vistes, jugàvem a escacs i fins i tot ens van millorar l’habitació! (avantatges de viatjar durant shoulder season!). Les persones que treballen al lodge eren una mica massa atentes pel meu gust, fins a ser pesats, però va estar molt bé.

Llac Bunyonyi, Uganda

Millora l’itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte: Si podeu trobar permisos pel segon dia del viatge, salteu-vos el dia de la cascada i en canvi passeu un dia mirant les vistes com nosaltres al llac Bunyonyi i un dia dormint a una de les seves 28 illes!

Day 6: Trasllat llarg fins a Gisenyi, Ruanda

Gisenyi és una petita ciutat a la vora del llac Kivu, en un punt estratègic molt a prop d’Uganda i la República Democràtica del Congo (DRC). El llac Kivu és un llac d’origen volcànic que separa el Congo amb Ruanda.

Ens vam quedar a un lodge que acabava d’obrir, a la vora del llac a uns 10 minuts de la ciutat. El lodge és un paradís idíl·lic amb palmeres, platja privada i un hort propi. L’efectivitat i l’amabilitat dels treballadors és boníssima. Li recomanaria a tothom (la ressenya per Dolços somnis està al forn!)

La platja privada per la posta de sol és increïble i pots demanar el menjar i el beure perquè te li portin directament.

Paradise Kivu a Gisenyi

DESCOBREIX ON DORMIR: Dormint al paradís: Paradise Kivu

Dia 7: Activitats a Gisenyi

Una de les activitats més conegudes de l’àrea són els hot springs. Vam agafar una barca des del nostre lodge fins a la seva propietat germana, Paradise Malahide, i d’allà vam anar amb kayak fins a les aigües termals. La experiència va ser la més rara de la meva vida. A l’arribar es paga un permís, les piscines són dues rodones d’uns 2 m de diàmetre amb aigua bullint, envoltades de sacs de sorra, on seus. Al seure dues persones ens van començar a fer un massatge sense preguntar. Ja sabíem que això és el que passaria així que no ens va importar, tot i que era una mica brusc. Però més tard em van posar sencera dins de l’aigua bullint mentre em feien el massatge (no era agradable). No em va agradar l’experiència, així que assegureu-vos de deixar clar que només voleu el massatge a les cames.

Visitant la ciutat de Gisenyi i voltants

A la tornada amb la barca vam parar a una illa privada que hi ha davant del Paradise Malahide, que és del propietari. Es pot llogar per fer sopars i dinars i és molt bonica i petita.Visitant la ciutat de Gisenyi i voltantsVisitant la ciutat de Gisenyi i voltants

Més tard vam demanar boda boda (els taxis en motos) per anar a la ciutat a passejar. No és una ciutat turística i alguna gent ens mirava somrient com dient “que fan aquests aquí caminant”, però no era insegur. A la tornada també vam demanar unes boda boda i vam anar a la platja privada de l’hotel a sopar de pícnic un altre cop.

Dia 7: De Gisenyi a Kigali amb autobús públic

Vam anar amb boda boda un altre cop fins a la ciutat i vam comprar el bitllet de l’autobús allà mateix a la parada. Surten puntuals i és un servei molt pràctic, per moure-usdins de Ruanda podeu agafar bus tranquil·lament.

Des de la parada de bus de Kigali fins a l’hotel vam utilitzar una tuk tuk (motos amb espai darrere per seure-hi uns quants) perquè portàvem les motxilles. Ens vam quedar a My Blue Hotel Kigali i tenia unes vistes espectaculars sobre la ciutat des del restaurant/bar.

Itinerari a Uganda i Ruanda

Vam anar a Heaven que és un altre restaurant conegut per les vistes i vam veure que estava exagerat el preu pel que et donaven i la fama que tenia, tot i que el menjar estava bé.

Day 8: Visitant Kigali amb boda boda

Amb un dia a la capital n’hi ha prou per veure les atraccions principals. Vam començar el dia visitant l’Hotel Mille des dels turons on es va gravar “Hotel Rwanda”. Va ser una decepció, no hi ha cap temàtica al voltant de la pel·lícula. Visiteu el memorial del genocidi per aprendre sobre la història, la tragèdia i els canvis que han fet a la societat des de llavors, per superar-ho.

Seguiu anant al Now Now Rolex a prendre’n un (pasta enrotllada amb ous, vegetals i patates fregides a dins). Acabeu el dia amb una visita al mercat de Kimironko, on trobareu des de menjar, a souvenirs i tot el que vulgueu entre mig.

Itinerari a Uganda i RuandaItinerari a Uganda i Ruanda

Interessats en aquest itinerari de 10 dies a Uganda i Ruanda perfecte? Guardeu-lo per més tard!

[columns] [span6]

Com preparar l'itinerari de 10 dies perfecte a Uganda i Ruanda

[/span6][span6]

Com preparar l'itinerari perfecte de 10 dies a Uganda i Ruanda

[/span6][/columns]

INTERESSATS EN SABER-NE MÉS?

LLEGIU A CONTINUACIÓ: Tot el que et pots gastar en un viatge de 10 dies a Uganda i Ruanda

LLEGIU A CONTINUACIÓ: Llista d’equipatge per anar amb motxilla de mà a Uganda i Ruanda