Si heu estat llegint el meu bloc des de fa temps, sabreu que m’encanta fer excursions. Des que vaig arribar a Cape Town el primer cop llegia  posts de gent que havia trobat la cova de Wally. Un dia després de llegir les instruccions per arribar-hi vam agafar esmorzar i amb un grup d’amics ens vam trobar a l’aparcament a les 5:15am per veure la sortida del sol des de la cova.

Hi ha dues maneres d’arribar allà, nosaltres vam pujar per un camí i vam baixar per l’altre, així que us podré explicar les dues maneres d’arribar-hi.

EXCURSIÓ A WALLY’S CAVE

Ruta completa per l’excursió

El camí surt de la ruta per pujar a Lion’s Head. Comences pel mateix camí fins que arribes a les primers escales de metall. Allà, en comptes de seguir pujant gires a l’esquerra i segueixes un camí petit. Hauràs de caminar durant una estona  fins que vegis un banc de fusta a la teva dreta. Està una mica cobert de plantes però es pot veure si esteu atents. Depenent de la velocitat arribareu al banc en uns 10 o 15 minuts.Cape Town des del pàrquing de Lion's Head

sortida de sol des de Wally's cave sortida de sol des de Wally's cave

Després de deixar enrere el banc veureu dos camins, un que va cap a la dreta i l’altre cap a l’esquerra. Si continueu pel camí de la dreta us trobareu a sobre la cova, i no hi ha manera d’accedir-hi si no és fent escalada. Com que ho vam fer per primer cop sent de nit, nosaltres ens vam perdre el desviament de l’esquerra i vam haver de tornar enrere. Per sort no era gaire lluny, i vam tornar enrere fins que vam veure el segon camí. Després de fer una cantonada a la mà dreta veureu Wally’s cave. Una mica de roques per grimpar i ja haureu arribat al vostre destí.

Vistes des de Wally’s cave

La cova és bastant petita, però si es fan les fotografies des del fons es pot veure tot el perfil de Table Mountain. Si teniu un objectiu macro també us servirà.

Vistes des de Wally's cave Vistes des de Wally's cave Vistes des de Wally's cave Vistes des de Wally's cave

Sortida del sol des de Wally’s Cave

Com que vam arribar a la cova que encara era fosc vam poder veure com el sol sortia primer il·luminant Table Mountain (que queda just davant de la cova). Quan el sol ja estava més amunt vam mirar les vistes sobre la ciutat.

Va ser increïble i tot el grup vam gaudir d’una sortida del sol diferent. L’excursió no és llarga ni difícil i les vistes valen la pena!

Vistes de l'oceà des de Wally's cave Vistes de l'oceà des de Wally's cave sortida del sol des de Wally's cave sortida del sol des de Wally's cave

Després mentre baixàvem de Wally’s cave vam agafar la segona ruta. És més costeruda, i baixa més directa fins a l’inici del camí de Lion’s Head, on vam començar. Amb la llum del dia va ser fàcil veure un camí que baixa muntanya avall, només el vam haver de seguir. Si voleu pujar per aquell camí tingueu en compte que és molt més empinat.

Table Mountain il·luminada pels primers raigs Segona ruta de baixada

Mentre buscàvem informació de la ruta, vaig llegir que no era una ruta recomanada per fer amb gossos. Tinc un gos petit que hauria gaudit l’excursió! És cert que en alguns punts el camí és estret i potser no seria reocmanable per un gos gran. La meva opinió és que un gos petit o mitja pot fer la ruta tranquilament.

Algun cop heu fet una excursió per veure la sortida del sol a Wally’s cave? Esteu d’acord amb mi que quan el sol surt o es pon dona peu a les millors vistes des dels pics de qualsevol muntanya?