Les Illes Gili són la meva nova definició de paradís, i una de les destinacions al capdamunt de la llista de llocs on tornar!

Un dia i mig a Gili T no va ser temps suficient. Hi ha tres illes: Gili Trawangan, en la qual ens vam allotjar i la més turística, Gili Air i Gili Meno. Des de la platja es pot veure l’altra illa, estan molt a prop.

Gili Trawangan és també on es troben la majoria dels hostals, hotels i tours de busseig / snorkel, i per descomptat, tota la festa. Durant els interminables temps d’espera dels ferris, un home ens va ensenyar Jam Karet (concepte de temps elàstic), descobrint-nos així una part de la filosofia indonesa.

Vam arribar allà després de dues hores en un ferri i vam decidir anar a l’hostal de l’illa. Un cop allà ens vam canviar i vam anar a la platja. Totes les platges tenen petits vaixells ancorats prop de la sorra, i un munt de corall mort en formes sorprenents a la sorra. El corall està protegit i no te’l pots endur.

Vam gaudir d’un molt bon menjar per 4 dòlars en un restaurant arran de la sorra, i després va començar a ploure. I era el tipus de pluja que et té al restaurant durant 5 hores perquè plou massa.

Quan vam ser capaces de sortir de nou, tota l’illa estava coberta d’aigua uns 20 cm. Així que vam optar per caminar descalces perquè no tenia cap lògica caminar amb xancletes.

Aquella nit vam beure a l’hostal amb totom qui vam conèixer, i després vam anar al Jungle Bar. L’endemà ens vam despertar a les 6:30 per llogar bicicletes i donar la volta amb bicicleta al voltant de l’illa.

Amb 1 hora i 15 minuts aproximadament has vist tota la illa, i has anat parant i fer fotos. Hi ha tres vegades en que el camí és tant sorrenc que la bicicleta no pot rodar. Les vam haver d’arrossegar-les, però va valer la pena. També amb la calor en aquest clima, fent l’esport tan d’hora ho va fer millor. Durant la meva curta estada allà també em vaig cremar per primer cop a la meva vida!

Mentre esperavem pel ferri, tant a Bali com a Gili, vaig conèixer a un home d’Indonèsia que viu als Països Baixos. Ell ens va explicar el significat de Jam Karet. Significa temps elàstic a Indonèsia, i es el que utilitzen allà cada vegada que han d’esperar per qualsevol cosa. Nosaltres vam haver d’esperar gairebé 3 hores a la platja per agafar el ferri de tornada a Bali. Ho veuen com “És temps ben invertit, no es malgasta”.