Guia per evitar les masses de turistes a Venècia

La ciutat de Venècia és un dels destins més importants del món. La ciutat italiana, situada al nord-est del mar Adriàtic, és també part del Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

Festa del Redemptor

Per raons de pressupost ens vam allotjar a un hostal aprop de l’estació de trens Mestre. A l’arribar de nit, ens van dir que hi havien focs artificials a l’illa. Celebraven la Festa del Redemptor (Festa del Redentore) i els venecians ho consideren tant important com el carnaval. La festa es celebra cada any el tercer cap de setmana de Juliol i commemora la fi d’una plaga del 1976. Els focs artificials van durar 45 minuts i la gent es quedava dreta a ponts i carrers que tinguessin bona visibilitat.

Festa del Redemptor a Venècia Festa del Redemptor a Venècia Festa del Redemptor a Venècia Festa del Redemptor a Venècia

Evitant les masses de turistes a Venècia

El dia següent vam començar ben d’hora al matí. La nostra missió era evitar les masses de turistes a Venècia i veure tota la ciutat. Bàsicament volíem veure el que tothom vol veure i fer-ho sense molta gent.

La raó de voler començar d’hora el dia és fàcil. Quan arribes a Venècia, arribes a l’estació de St. Lucia. Des d’allà, tots els turistes passegen tranquil·lament fent fotos dels canals i els ponts i dirigint-se al sud. Allà és on hi ha la Piazza San Marco. Es per això que els turistes arriben a la plaça entrat el dia.

Caminant ràpid, a l’arribar ens vam dirigir sense parar-nos gaire cap a la Piazza San Marco. La plaça estava quasi deserta i vam poder apreciar les vistes sense gaire gent o calor.

Piazza San Marco abans de les 8 Piazza San Marco abans de les 8 Piazza San Marco abans de les 8 Piazza San Marco abans de les 8 Piazza San Marco abans de les 8

Si m’has estat llegint per una temporada sabràs que m’encanta veure les ciutats des de punts alts. Muntanyes, castells o campanars serveixen perfectament. El Campanile (campanar) de Venècia està a la Piazza San Marco. L’entrada una mica cara costa 8€ per persona i puges amb un ascensor fins a dalt. Deixo aquí les fotos que parlen per si soles.

Vistes des del Campanile de Venècia Vistes des del Campanile de Venècia Vistes des del Campanile de Venècia Vistes des del Campanile de Venècia Vistes des del Campanile de Venècia

Després vam caminar. Anàvem en la direcció oposada de la gent, que anaven cap a la plaça. En canvi nosaltres anàvem passejant, vam veure les gòndoles i fer fotos de canals on no hi havia ningú. Vam arribar a Ponte Rialto i vam veure com les gòndoles començaven el seu viatge des d’allà. El pont, et permet creuar un dels canals més amples de la ciutat. No només es veuen gòndoles sinó Vaporettos i altres embarcacions.

Vam arribar a l’estació de tren i vam caminar fins a Piazza San Marco. Allà hi havien milers de persones fent fotos i passant calor. Podeu veure la diferència aquí. Ens vam xocar les mans per la decisió.

Ponte Rialto a Venècia Ponte Rialto a Venècia Piazza San Marco després de les 12 Piazza San Marco després de les 12

Perdent-nos a Venècia

Patint la calor del migdia vam caminar cap als jardins de la Biennale. Amb una estona passejant per l’ombra ja havíem recuperat energia. Després d’un dinar italià motl abundant vam decidir el que crec que és la segona millor decisió del dia. Perdre’ns per Venècia.

Vam girar per carrers i carrerons i cantonades. Allà vam descobrir la Venècia real, sense turistes. Vam caminar per Murano i Burano. Veure la roba estesa sobre els carrers i la gent gran parlant als bancs de les places. Potser va ser un dels millors sentiments: saber que havíem vist les atraccions principals de la ciutat però havíem evitat la gent i també que perdre’ns havia estat genial. Així vam passar la tarda. Va ser la meva part preferida del dia. Veure carrerons amb vida pròpia i estar sola per Venècia.

Gòndoles a Venècia Canals i ponts a Venècia I'm8hoursahead als Canals i ponts a Venècia I'm8hoursahead als Canals i ponts a Venècia Canals de Venècia Perdent-me a Venècia Perdent-me a Venècia

Com podeu veure, evitar les masses de turistes a Venècia no és tant difícil com sembla! Estigueu preparats per caminar molt, porteu una ampolla/Cantimplora d’aigua i gaudiu de les atraccions turístiques i del caminar sense cap direcció.

Com evitar masses de turistes a Venècia

add content here

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *