Dia 1: de Windhoek al Parc Nacional Etosha

L’aventura comença a Windhoek. Amb un viatge d’unes 7 hores per davant per arribar al Parc Nacional Etosha, vam fer un parell de parades, entre elles al poble d’Okahandja. A Okahandja hi ha el mercat de figures de fusta artesanals. El dinar el vam fer al costat de la B1, que és l’autopista que va des de Cape Town fins a Angola passant per Namíbia. Quan vam arribar al parc, vam fer un primer safari des de les portes del parc fins al nostre càmping, Okaukuejo.

El Gabriel, el nostre guia, ens va fer apostar quin seria l’animal que veuríem abans. Triant la opció sabia (i no la opció que volia) vaig dir gasela i vaig guanyar! Vam tenir la sort de veure a uns 5 metres de la carretera 4 elefants mascles. Un fins i tot va passar per sobre d’una bassa i va jugar amb l’aigua. Va ser el primer dels big 4 que podem trobar al parc que vam veure!

Els big 5 és la referència al lleó, búfal, elefant, rinoceront i lleopard però a Etosha no podem trobar búfals.

I'm8hoursahead a la carretera de NamíbiaParc Nacional Etosha Gasela al Parc Nacional Etosha Parc Nacional Etosha

Vam arribar a Okaukuejo després d’aproximadament 1:30h de safari. Havíem vist elefants, zebres, nyus (estan entre els 5 animals més lletjos del parc) i moltes gaseles, va tocar plantar les tendes al càmping. Oblideu-vos del càmping com el coneixíeu fins ara, allò era càmping de luxe! Tens una parcel·la que té un foc a terra per cuinar, una columna que té una làmpada al capdamunt i una cuina. Si, un edifici amb piques i marbres. Ah, i no ens oblidem dels lavabos amb dutxes i banys. Tots necessitàvem una merescuda dutxa després del dia i per sopar vam tenir stir-fry de pollastre i arròs. Pensava que estaríem menjant entrepans tots els dies, així quela millora va ser molt benvinguda.

Després de sopar vam estar-nos 3h al cinema. No és un cinema literal, però ho sembla. Tots els campaments que trobem dins del parc tenen basses d’aigua que il·luminen amb torxes perquè et puguis asseure i esperar per veure algun animal anant a beure aigua. Volíem veure qualsevol animal, però sembla que és bastant fàcil trobar-se amb un rino o lleons. Teníem les esperances altes. Estàvem escoltant els lleons des d’aprop, però no els vam arribar a veure, només 3 zebres.

Sabíeu que els lleons només tenen un 40% d’èxit quan cacen en grups? I si cacen sols és encara més baix.

Parc Nacional Etosha

Dia 2: Safari pel Parc Nacional Etosha

Aixecant-nos a les 5:30, fins i tot abans que els nostres guies, volíem anar a la bassa d’aigua per veure si veiem algun animal de bon matí, tot i que no vam tenir sort. Tot i així vam poder fer fotos de la sortida del sol. Després d’esmorzar i desmuntar tot el campament vam començar el safari de matí, des d’Okaukuejo fins a Halali, 75km.

Just al sortir del campament vam anar a una bassa on vam veure una girafa i i algunes zebres anant a beure aigua. Hi havia un lleó relativament aprop, i no es van acostar a l’aigua fins que el lleó estava molt lluny. Seguint conduint vam trobar un grup de 6 lleons relaxats bastant aprop de la carretera, a uns 10 metres. Vam estar parats durant una hora, perquè semblen tant inofensius, com gatets dormint. Després d’una estona van acostar-se i es van estirar a l’ombra que feia el cotxe de davant nostre, així que els teníem realment aprop.

Lleó a Parc Nacional Etosha Lleons a Parc Nacional Etosha Lleons a Parc Nacional Etosha

Quan estàvem pensant en marxar vam veure per l’altre costat on érem un elefant sol acostant-se. Vam anar cap allà per veure’l estant-hi també potser una altra hora. Després de centenars de gaseles i zebres vam arribar al campament Halali, on paràvem per dinar. Mentre els guies preparaven el dinar nosaltres vam anar a la piscina i ens vam estar torrant al sol i refrescant-nos a l’aigua. Per fer-ho encara millor el menú del dinar eren hamburgueses amb tots els ingredients possibles.

Elefant al Parc Nacional Etosha Parc Nacional Etosha

Després de recollir vam començar el safari de tarda, veient un grup d’impales de cara negra fent exercici al voltant d’una bassa: literalment estaven donant voltes com si fessin una cursa. El nostre guia ens va dir que no ho havia vist mai. Després ens vam trobar amb un grup de 25 elefants, amb molts elefants petits.

Sabíeu que els elefants que van sota les cames de la mare tenen menys d’un any? I els que segueixen sent petits però caminen separats tenen més d’un any?

Zebres al Parc Nacional EtoshaGaseles al Parc Nacional Etosha Elefant al Parc Nacional Etosha Elefants al Parc Nacional EtoshaElefants al Parc Nacional Etosha Elefants al Parc Nacional Etosha Elefants al Parc Nacional Etosha Elefants al Parc Nacional Etosha Elefants al Parc Nacional Etosha

El nostre dia va anar sobre moments increïbles. Després del safari de tarda vam al arribar al nostre següent campament, Namutoni. Un cop instal·lats vam pujar a la torre d’un fort alemany per veure la posta de sol, i de lluny vam poder veure un rinoceront. La pena va ser que estava una mica lluny, però era el primer que veiem i estàvem tots emocionats.

Un altre sopar increïble al voltant del foc amb patates xafades, salsitxes i amanida grega. De company de taula un xacal que estava entre les nostres tendes a uns 3m de distància. És habitual veure xacals al voltant dels campaments i és les normes de no alimentar-los són tant importants.

I'm8hoursahead a Namutoni

Dia 3: S’acaben els safaris al Parc Nacional Etosha i tornada a Windhoek

Ens vam aixecar molt d’hora per poder marxar del campament a les 6am i fer dues hores de safari. Vam poder veure tres lleopards de molt aprop. Un d’ells fins i tot va perseguir a un xacal durant una estona. És veritat que pots veure els animals just a la sortida i la posta del sol. Després de més girafes, zebres i gaseles vam tornar al campament, on vam recollir-ho tot i començar el viatge de tornada a la civilització.

lleopard al Parc Nacional Etosha

El viatge el vaig fer amb Wild Dogs, una empresa que ofereix un producte genial, l’atenció al client és boníssima i del menjar ja n’he parlat, oi? Els guies ens anaven explicant coses mentre fèiem els safaris, i vam tenir els millors dies gràcies a ells!